Jaki szyld reklamowy wybrać?
Skuteczny marketing to taki, który łączy w sobie najnowsze trendy i współczesne technologie z tradycyjnymi rozwiązaniami. Reklama w internecie czy obecność w socjalmediach jest ważna, ale czy ważniejsza niż przyciągający uwagę, lub informujący o działalności firmy szyld reklamowy? Z pewnością nie. Jaki szyld reklamowy wybrać?
O czym pamiętać, wybierając szyld reklamowy?
Szyld reklamowy może pełnić różne funkcje. Za jego pomocą można przekazywać informację o firmie, reklamować produkty, jak i wskazywać drogę, również na targach czy wystawach.
Czym kierować się więc przy jego wyborze?
- Funkcją – od tego też zależy jego wielkość. Im więcej treści na szyldzie, tym konieczna jest większa przestrzeń.
- Kolorystyką – jedna z ważniejszych kwestii. Kolorystyka nie tylko powinna być dobrana do firmowych barw. Warto zwrócić uwagę na to, jak szyld będzie się komponował z otoczeniem oraz na ile będzie widoczny, np. na kolorowej, przepełnionej innymi szyldami ulicy.
- Materiał, z jakiego zostanie wykonany. Inne będą z pewnością szyldy, przeznaczone do zawieszenia w pomieszczeniach (np. z drewna bądź pleksi), a inne, reklamujące przedsiębiorstwo na zewnątrz. Dlatego warto określić przeznaczenie szyldu, by dobrać właściwy materiał i zapewnić sobie tym samym jego długą żywotność.
Oczywiście branża czy miasto też mają znaczenie, ale już bardziej pośrednie. Zarówno bowiem futurystyczne, podświetlane, jak i tradycyjne szyldy sprawdzą się w każdej branży czy w niemal każdym miejscu.
Jak zaprojektować własny szyld?
Dzisiejsza technika tworzenia szyldów daje przeróżne możliwości. Trójwymiarowe napisy, ledowe podświetlenie, wyrazista kolorystyka, łączenie różnych materiałów i wiele innych. Na własny szyld warto mieć własny pomysł, ale również można się inspirować tym, co istnieje już na rynku. Dlatego przed wykonaniem projektu można przejrzeć katalogi, ale również zerknąć na szyldy, które już są wykonane. Niekoniecznie z branży, w której działamy. Im więcej projektów przypadnie nam do gustu, tym łatwiej z tego stworzyć coś indywidualnego i ciekawego.
Szyld reklamowy
Szyld bez wątpienia musi się wyróżniać nie tylko na tle konkurencji, ale również na tle otoczenia. Od tego zależy, czy ktoś na niego zwróci uwagę i czy zapadnie w pamięć. Musi pełnić swoją funkcję również bez względu na porę dnia czy nocy. Dlatego szyldy z nazwą firmy, restauracji czy hotelu powinny być oświetlone. Liczy się pomysł i wyjątkowość. Dlatego szyldy powinny być wyraziste, w zdecydowanych kolorach. To nie oznacza, że szyld trzeba wykonać np. w krzykliwej czerwieni, która nie zawsze skomponuje się z otoczeniem bądź wpisze się w naszą działalność. Szyld reklamowy może być na białym czy czarnym tle. I wracamy znów do wielkości. Jeśli miejscem docelowym dla szyldu ma być ruchoma ulica czy stoisko wystawowe na targach, to nie może to być mała tabliczka, ginąca w gąszczu innych reklam. W pomieszczeniach szyldy mogą być mniejsze, choć jeśli do zagospodarowania mamy dużą przestrzeń, to również warto postawić na większe gabaryty.